Car Audio Classifieds! banner

1 - 20 of 24 Posts

·
Registered
Joined
·
83 Posts
Product I'm looking for: looking for old skool sherwood amps such as the sherwood 240. they have the built in fans in them im looking for a sherwood 100 4 channel and another 240 4 channel thx



Budget:
none really


Condition:
must be working!!


Time Frame (if applicable):

will add pics later thx!






** DO NOT DELETE ANYTHING BELOW THIS LINE OR THREAD WILL BE DELETED **
-----------------------------------------------

This message is automatically inserted in all classified threads.

Please be advised, all buyers and sellers should satisfy themselves that the other party is genuine by providing the following via PM to each other after negotiations are complete and prior to dispatching goods and making payment:

1) Telephone number. Call the number back at a unspecified time and make sure that it is the person's correct phone number.

2) Name and address including postal code

3) Valid e-mail address. Send an e-mail requesting a response to information about the deal being made.


DO NOT proceed with a deal until you are completely satisfied with all details being correct. It's in your best interest to check out these details yourself.

If transaction was completed on CACO, please use iTrader to record feedback.

Potential seller should check iTrader feedback also before continuing transaction.
 

·
Registered
Joined
·
2,638 Posts
what are you looking to pay

for the sherwood amp
 

·
Administrator
Joined
·
31,258 Posts
you want my 240? not sure if it works 100% but I know I still have it. {I remember it being finicky}

best I will do is $30 shipped since shipping will eat up most of it.
 

·
Registered
Joined
·
83 Posts
Discussion Starter #9
hmmmmm its a 240 just like the ones from the photo i added?? and u said u have a 180?? also wats wrong with ur 240?? very interested :)
 

·
Registered
Joined
·
4,665 Posts
i have an eve older sherwood than that, inline fuses. idk if youd want it?
 

·
Registered
Joined
·
83 Posts
Discussion Starter #12
hmmmmmmm thx but im really only looking for the sherwood amps that match sumthing along the lines of the lines of the ones in the pic thx
 

·
Registered
Joined
·
83 Posts
Discussion Starter #13
morning bump.............comon i know some 1 has the 100 watt 4 channel sherwood that matches :runaround: lol thx have a good day everyone
 

·
Administrator
Joined
·
31,258 Posts
here are the pictures of the 240

I tested it and it performed 100% stereo and bridged. I did not touch the gains though.. just tested the switches for stereo and bridged operation.

It has had most of the stereo operation labels scratched off and the +/- are written in sharpie.

it's missing two set screws {common ground screws for stereo operation}
The other set screws require a flat head screw driver since the phillips is stripped.

There are two screws missing from each side {build screws.. but it seems fine without them lol}

it's dirty dusty and has stuff I wouldn't lick. Should clean up good though.

The fan works.. but sounds like a prop plane.

The LED works but looks like a dim incandescent bulb. {gotta look into the LED to see it's on}
 

Attachments

·
Registered
Joined
·
83 Posts
Discussion Starter #17
here are the pictures of the 240

I tested it and it performed 100% stereo and bridged. I did not touch the gains though.. just tested the switches for stereo and bridged operation.

It has had most of the stereo operation labels scratched off and the +/- are written in sharpie.

it's missing two set screws {common ground screws for stereo operation}
The other set screws require a flat head screw driver since the phillips is stripped.

There are two screws missing from each side {build screws.. but it seems fine without them lol}

it's dirty dusty and has stuff I wouldn't lick. Should clean up good though.

The fan works.. but sounds like a prop plane.

The LED works but looks like a dim incandescent bulb. {gotta look into the LED to see it's on}

ooo very nice :nod: im souped i got another one :) and u said its missing the screw for the stereo operation is that y there r 2 grounds?? ne ways pm me ur paypal plz thx dude :runaround:
 

·
Registered
Joined
·
83 Posts
Discussion Starter #18
hmmm i know these CACO members have atleast one of these sherwood amps under there bed or in there closet and wana sell em :thumbsup:
 

·
Administrator
Joined
·
31,258 Posts
ooo very nice :nod: im souped i got another one :) and u said its missing the screw for the stereo operation is that y there r 2 grounds?? ne ways pm me ur paypal plz thx dude :runaround:
yeah, when its in stereo, the two out side screws are the positives, and the center screw is the ground for both channels.

To bridge the amp the BTL switches need to be in the ON position.
When the amplifier is bridged, you use the top two RCAs for input. {they say BTL next to them}

The gains man.. like I said, I didn't touch them or check where they are set.. they may give static or whatever down the road.. since I never really serviced the amp, I don't know what's up with it, but it did everything perfectly last night.
 

·
Registered
Joined
·
83 Posts
Discussion Starter #20
ok sweet dude thx lol..u ever notice that this amp has 2 grounds and 1 positive for the power?? u think i should hook up both of the grounds or just one......... and wats ur paypal ??
 
1 - 20 of 24 Posts
Top